Search

Telefony stagnují

Zoufalství není na místě, zklidňují firmy. Nic se neděje, jen jistá nasycenost trhu na chvilku zbrzdila horentní tržby. O pouhá tři procenta, jak tvrdí analytici z IDC. Letos to prý bude totéž.
Kdopak že to je, ten IDC? Ptáte se? A ptáte se správně. Je to firma založená již v roce 1984 společností Oceanwide Holdings. Konkrétně panem Patrickem Josephem McGovernem. A je to firma, která se analýzami zabývá spoustu let, a to na té nejvyšší úrovni. Lepší již asi není.
Proč dochází k útlumu prodeje? Nu, těch důvodů může být stejně dvacet, jako sto. Podívejme se jen na ty hlavní.
poslech hudby
Ten první a jistě nejzávažnější je to, že mobily již dosáhly takové úrovně, která nejde navýšit. Maximálně tak fotoaparátem. Jenže proto si nikdo asi nový přístroj nebude pořizovat, Takže mu stačí ten starší, a do doby, než přijde nějaká opravdu nová a silná „pecka“, nebude nic kupovat.
Další důvody neprodejnosti mohou být skryty v celnicích, anebo také v tom, že ekonomika stagnuje a to ne, jen v Číně, ale i jinde. A zajisté i ten poslední důvod, totiž očekávaná nová síť, bude hrát nějakou roli.
Jak z toho ven? Nijak, prostě počkat. Anebopřijít se skutečnou „bombou“ na trh. Ohnuté displeje nezabraly, což se není co divit a nic jiného nikdo nepřinesl. Mimo mobilu, ze kterého uděláte rozevřením tablet. Jenže u něj je to něco jiného.
kluk nad mobilem
Právě mobily, nebo správněji smartphony jsou sice vděčná věc k prodeji, ale nevděční jsou kupující. Samozřejmě, že to myslím tak trochu obrazně. Někomu stačí telefon skutečně jen na volání, a ani tu SMS přes něj prostě psát nebude. A někdo prostě čeká na každičkou novinku, byť by to byla novinka jen čistě drobně technická.
Výrobcům tedy nezbývá nic jiného nežli čekat a čekat, anebo prostě snížit velkovýrobu těch strojů co jsou zrovna na páse. A pak musí tiše doufat, že právě to jejich vývojové oddělení přijde s nějakou „dírou do světa“.
 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup