Search

Proč se zdá, že všechny zemní práce Praha provádí najednou

Asi není žádný řidič, který by měl průjezd Prahou rád. A to platí zvláště na podzim, kdy se vynoří velká spousta nejrůznějších uzávěr a objížděk v důsledku oprav silnic, chodníků, kanalizací a podobně. A pokud se daný člověk v našem hlavním městě příliš nevyzná, může mu to skutečně působit problémy.

 

Avšak jako vše ostatní, má i zemní práce Praha servisvirivychvan.cz dobře naplánované. Většinou se je snaží přesunout do toho nejvhodnějšího termínu. Nesmíme totiž zapomenout, že i úředníci jsou řidiči, a ani jim nejsou tyto objížďky zrovna dvakrát příjemné. Proč se tedy provádí vždy v jednu dobu a nejsou rozloženy rovnoměrně v průběhu celého roku?

 

vykop1

 

Zde to má co dělat s počasím. Aby beton nepopraskal, musí schnout tou správnou rychlostí. A k tomu je důležitá správná teplota. Navíc ani například výměna vodovodu či kanalizace nemůže probíhat uprostřed zimy. Je tedy jasné, že je lze provádět pouze v relativně krátkém časovém okně na podzim.

 

Můžeme se ptát, proč ne na jaře. A odpověď je jasná – pro většinu často používaných materiálů, jako je asfalt či již zmíněný beton, jsou nízké teploty vhodnější než ty vysoké. Na podzim není takové riziko, že rtuť teploměru během pár dní vystoupá o dvacet stupňů.

 

vykop2

 

Dobrá, ale je skutečně nutné jich provádět tolik? Nešly by některé odložit například na příští rok? Popravdě, nešly. Je potřeba si uvědomit, že pražská kanalizační síť je v některých místech stará i více než 50 let, a není tedy zrovna v nejlepším stavu. Vodovodní na tom pak není o moc lépe. Je tedy nutné ta nejrizikovější místa opravit dříve, než se něco stane, protože následky by rozhodně nebyly příjemné.

 

Avšak je pravdou, že i řidiči mají právo Prahou projet tak, aby se mohli dostat k cíli své cesty. Proto je jednou z prací úřadů jednotlivých městských částí hledání kompromisu mezi tím, co je potřeba udělat, a potřebami řidičů. A věřte, že to rozhodně není nijak jednoduchý úkol.